Eerste dag: zaterdag 1 september 2012

Fietsers en begeleiders zijn om 8.30 uur aan de blokhut. Daar wordt al volop gewerkt aan de ceremonie voor de start van de sponsortocht naar Esztergom in Hongarije.

Steeds meer mensen komen voor het uitzwaaien. Midden op straat een podium waar je met de fiets overheen moet. Een voor een worden de fietsers en begeleiders voorgesteld. Voor ieder is wel een verhaaltje gemaakt door Frank van Roy en Roel Geelen. Ook zijn de wethouders Kirkels en Cardinaal aanwezig en Hendrik Stals, de man van Imke, die alle contacten heeft gelegd om de overnachtingplaatsen te regelen. Het was een groots opgezette ceremonie, die veel indruk bij de fietsers en begeleiders heeft achter gelaten. Toen op pad, ieder was er klaar voor. Met spanning in de benen en in de buik, nu moet het gebeuren. Nu moet er gepresteerd worden.

Het weer is perfect, een zonnetje, bijna geen wind en een lekker temperatuurtje. Een mooie kleurrijke groep als je ze zo ziet fietsen over de Maas bij Wessem.

Eerste stop in Waldfeucht net over de Duitse grens. Alles perfect verlopen. Vlug wat eten en drinken dan weer verder. Veel tijd om te rusten wordt niet genomen. Achter Waldfeucht is er plots een obstakel, de weg houdt op. Dan maar klunen, het talud af, door de klei. Alle schoenen vettig. Dat wordt niet meer gedaan. Een stuk verder valt Daan, gelukkig niet erg, houdt er wel een voorrem aan over die niet goed meer werkt. Dat moet opgelost worden. Harry is drie winkels afgeweest maar net wat nodig is hebben ze niet. Daarna de tocht vervolgd maar ergens een navigatiefout en de foerage lukte niet zoals afgesproken. Voor de fietsers was het even wachten voordat eten en drinken voorradig waren. Toen het laatste stuk naar Rheinbach, nog32 km. Om kwart voor zes is club binnen. Eerst douchen, in het scoutinggebouw kan dit niet. De kookploeg heeft dit geregeld. Tussen vijf en zes bij Sportpark Rheinbach, helemaal gratis

De overnachtingplaats ligt in een gebouw van scouting in het centrum van het stadje. Vier hoog is de keuken, eetkamer tevens slaapkamer. Drie hoog de snurkplaats. De kookploeg heeft geweldig hun best gedaan, in een mum van tijd is alles weggewerkt. Daarna evaluatie van de dag en doorspreken van de route van de volgende dag. De avond wordt besloten met een gezellig samenzijn en een massage door Mien en Annemie.

One thought on “Eerste dag: zaterdag 1 september 2012

1. Ey nancy…onze held…iedere dag!!!volgend jaar nieuwe uitdaging:hollands got talent……..met je zang kunsten!!xx miran